رتبه ايران از نظر شادی در جهان
 
شبرنگ

سال گذشته يکي از رسانه‌هاي انگلستان يک نظرخواهي را مطرح کرد که نتايج آن نشان مي‌داد 81 درصد از مردم انگليس به جاي افزايش ثروت، از دولت توقع دارند زندگي شادتري برايشان فراهم کند. به دنبال اين اتفاق دانشگاه ليسستر پروژه‌اي با هدف رتبه‌بندي کشورها از نظر شادي مردمشان تعريف کرد.

در اين رده‌بندي دانمارک به عنوان شادترين كشور دنيا انتخاب شده و دليل آن چنين ذکر شده است: ثبات سياسي، عدم وجود خط فقر در جامعه، عدم وجود بيکاري، فرهنگ کاري راحت و بي‌تنش، خانواده‌هاي محکم و آمار طلاق بسيار پايين، سرويس‌هاي دولتي خدمات اجتماعي، بيمه همگاني، مدارس و دانشگاه‌هاي رايگان با کيفيت آموزشي مناسب، هويت اجتماعي مشخص براي جوانان، طبيعت بکر و معماري شهري زيبا، آلودگي محيط زيست ناچيز، ميزان جرم و جنايت ناچيز، امکانات شهرنشيني با کيفيت بسيار بالا، امکان ورزش‌هاي نزديک به طبيعت مانند کوهنوردي، اسکي و سوارکاري براي همه.

دانمارک پنج ميليون و 500 هزار نفر جمعيت دارد و شانس زندگي در آن بيش از 87 سال است. سوئيس‌، اتريش و ايسلند به ترتيب با اميد به زندگي 85، 79 و 80 سال در رده‌هاي بعدي قرار دارند.در رده‌بندي دانشگاه ليسستر ايران از بين 220 کشور، در جايگاه 202 قرار گرفته است.

این نصیحت «سیگار نکش، پسته بخور» مثل این می مونه که به یکی که داره کنار خیابون گدایی می کنه، بگی «گدایی نکن، پاشو یه سفر برو پاریس، روحیه ات عوض بشه!»
پسته کیلو 50 تومن!

حالا یه کم بخند شاید آمار تغییر کرد...



نظرات شما عزیزان:

نصرتی
ساعت22:32---29 بهمن 1391
ماایرانیا از صبح تا شب این همه جوک واسه هم تعریف میکنیم و میخندیم،اون وقت ایقد افسرده ایم؟؟؟؟؟؟
حالا بازم خدا روشکر که آخر نشدیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 19:29
باغبانک

درباره وبلاگ


این وبلاگ برای همه ی برو بچ باغبانی بخصوص 88 ته و صدالبته همه دوستانی که لطف میکنن و به ما سر میزنن. از همتون ممنونم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همکلاسی و آدرس baghbaniha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.